اين نام مجاز نمي باشد چگونه از شما در Wi-Fi عمومي محافظت مي‌كند؟

۲۹ بازديد

اين نام مجاز نمي باشد چگونه از شما در Wi-Fi عمومي محافظت مي‌كند؟

ارتباط ماندن در حال حاضر براي بسياري از افراد بيش از اينكه يك لوكس باشد، يك ضرورت است. WiFi عمومي براي كساني كه به طور مداوم در حال حركت يا برنامه دقيق داده هستند، فرستادن توسط خداست. با اين حال، مي‌توانيد اطمينان داشته باشيد كه اين شبكه‌هاي عمومي به اندازه امنيت خانه شما ايمن هستند؟

شبكه‌هاي WiFi عمومي اهداف عالي براي هكرها هستند - اكثر آنها حتي از اقدامات امنيتي اساسي برخوردار نيستند و بسياري ديگر قربانيان بالقوه را به صورت گسترده جذب مي‌كنند. اگر ارائه دهنده دسترسي رايگان اينترنت امنيت شما را تضمين نمي‌كند، بايد اين كار را انجام دهيد.

 

آيا اين نام مجاز نمي باشد از شما در WiFi عمومي محافظت مي‌كند؟

اين نام مجاز نمي باشد يكي از قوي‌ترين و ايمن‌ترين روش‌هايي است كه مي‌توانيد براي محافظت از دستگاه‌هاي خود استفاده كنيد - عملاً براي استفاده با WiFi عمومي ساخته شده است.

 

اين ترافيك شما را از طريق يك "تونل" رمزگذاري شده ارسال مي‌كند، رمزگشايي يا رهگيري آن را بسيار دشوار مي‌كند. داشتن برنامه در دستگاه‌هايي كه براي اتصال به شبكه عمومي استفاده مي‌كنيد، اين رمزگذاري را در حين حركت براي شما فراهم مي‌كند. ما هميشه توصيه مي‌كنيم از اين نام مجاز نمي باشد در نقاط رايگان Wi-Fi عمومي استفاده كنيد.

 

چه اطلاعاتي هنگام استفاده از WiFi عمومي در معرض خطر است؟

راه اصلي كه يك هكر مي‌تواند از كمبود امنيت در WiFi عمومي استفاده كند، سرقت اطلاعات شخصي شما است. اين مي‌تواند چيزي شبيه به موارد زير باشد:

 

ورود به سيستم ايميل شما

ورود به سيستم بانكي شما

عكس‌ها و فيلم‌هاي شخصي شما

آدرس خانه شما

اگر به WiFi عمومي بدون اين نام مجاز نمي باشد متصل شويد، مي‌توانيد خود را براي مجرمان باز بگذاريد تا به هر گونه اطلاعات حساس ذخيره شده در دستگاه خود دسترسي پيدا كنند.

 

در زير ليستي از روشهايي كه يك هكر مي‌تواند از يك شبكه WiFi بدون امنيت استفاده كند وجود دارد:

 

حمله Evil Twin. تغيير نام روترها به معناي واقعي هر چيزي آسان است. مجرمان اينترنتي شبكه‌هاي Wifi جعلي ايجاد مي‌كنند تا شما را وادار به برقراري ارتباط كنند. احتمالاً با يك ضربان قلب به يك Wi-Fi عمومي به نام "Starbucks_Wifi_Free" متصل مي‌شويد - بدون اينكه بدانيد ممكن است يك هكر آن را اجرا كند.

تزريق بدافزار. يك اتصال ناامن ممكن است منجر به دشوار بودن تشخيص بدافزار به كامپيوتر شما شود. اين مي‌تواند پهناي باند شما را بدزدد، به سيستم شما آسيب برساند و درب پشتي به تمام پرونده‌هاي شخصي شما در اختيار هكرها قرار دهد.

مرد در وسط (MITM). مجرم سايبري دستگاه خود را بين اتصال با دستگاه شما و نقطه WiFi قرار مي‌دهد. اين امر با احتياط به آنها امكان مي‌دهد فعاليت شما را كنترل كرده و حتي ترافيك شما را كنترل كنند، و به طور بالقوه شما را به سايتي از سايت خود هدايت مي‌كند كه شما را در وارد كردن اعتبارنامه يا اطلاعات بانكي خود فريب مي‌دهد.

استشمام WiFi. بيشتر يك عمل منفعلانه است تا يك حمله فعال مانند MITM. با استفاده از نرم افزارهاي اساسي و قانوني، يك هكر مي‌تواند تمام بسته‌هاي داده‌اي را كه از طريق يك شبكه WiFi عبور مي‌كنند نظارت و ثبت كند.

استفاده از اين نام مجاز نمي باشد در WiFi عمومي، تمام حملات فوق را بي فايده مي‌كند. روند رمزگذاري به طور موثري از اطلاعات شما در برابر چشم كنجكاو محافظت مي‌كند. در حالي كه هكر احتمالي مي‌تواند ببيند كه شما واقعاً از طريق WiFi عمومي به اينترنت متصل هستيد، اما آن‌ها نمي‌توانند جزئيات ترافيك منتقل شده را ببينند.

آيا يك ارائه دهنده Wi-Fi عمومي مي‌تواند سابقه مرور شما را ببيند؟

بله، يك ارائه دهنده Wi-Fi عمومي به طور بالقوه مي‌تواند سابقه مرور شما را ببيند. اين داده‌اي نيست زيرا به روتري كه استفاده مي‌كنند بستگي دارد. اما روترهاي Wi-Fi مدرن گزارش‌ها را نگه مي‌دارند - چه دامنه‌هايي را براي چه مدت بازديد كرده‌ايد. و اگر بدون رمزگذاري مناسب TLS / SSL در يك صفحه وب مرور مي‌كنيد، آن‌ها همچنين صفحات دقيق خوانده شده و اطلاعات وارد شده را وارد مي‌كنند.

 

در دستگاه‌هاي تلفن همراه، اين حتي پيچيده‌تر مي‌شود. مالك Wi-Fi مي‌تواند ببيند با چه كسي به صورت آنلاين تماس گرفته‌ايد يا براي او پيام كوتاه ارسال كرده‌ايد، از كدام برنامه‌ها استفاده كرده‌ايد و چه مدت است.

 

نحوه جلوگيري از هكر WiFi عمومي با اين نام مجاز نمي باشد

راه اصلي براي جلوگيري از نفوذ هكرها به دستگاه‌هاي شما از طريق شبكه WiFi عمومي، آموزش خودتان است. هنگامي كه از خطرات پيش روي خود آگاهي پيدا كرديد، در مورد چگونگي پيشگيري از آنها نيز مطلع خواهيد شد. در اينجا مواردي است كه بايد به خاطر بسپاريد:

 

اتصالات خودكار را غيرفعال كنيد. اگر به طور منظم از هر گره WiFi عمومي كه مي‌توانيد پيدا كنيد بهره مند مي‌شويد، ممكن است ناخواسته به شبكه‌اي كه قصد آن را نداشتيد متصل شويد.

با بي خيالي به هيچ WiFi عمومي متصل نشويد. اگر از شبكه WiFi عمومي يك رستوران فست فود يا زنجيره قهوه معروف استفاده مي‌كنيد، از كاركنان نام دقيق مورد نياز خود را جستجو كنيد.

به هيچ حساب حسابي وارد نشويد وقتي به WiFi عمومي متصل هستيد، از اتصال براي دسترسي به هيچ حسابي كه داراي اطلاعاتي از نوع حساس است استفاده نكنيد. اگر هكري در اطراف آن شبكه استشمام مي‌كند، ممكن است جزئيات شما تازه گرفته شده باشد.

اشتراك فايل را خاموش كرده و فايروال خود را بررسي كنيد. چك‌هاي ساده‌اي كه اغلب از قلم مي افتند. در حالي كه اشتراك فايل در شبكه شخصي شما در خانه مفيد است، اما روشن شدن آن هنگام اتصال به شبكه WiFi عمومي فرمولي براي اخبار بد است. مطمئن شويد كه نرم افزار ضد بدافزار شما نيز فعال است.

اين نام مجاز نمي باشد دريافت كنيد. ما توضيح خواهيم داد كه چرا داشتن امنيت اين نام مجاز نمي باشد بسيار مهم است.

با وجود ارائه دهندگان خدمات اين نام مجاز نمي باشد بسيار زياد، انتخاب صحيح دشوار است. اگرچه ممكن است بخواهيد به سمت خدمات رايگان گرايش پيدا كنيد، اما آنها اغلب از فروش اطلاعات شما به اشخاص ثالث درآمد كسب مي‌كنند.

 

مشتريان بانك كارگشايي

۳۳ بازديد

گروهي از مشتريان بانك كارگشايي زناني هستند كه خود كارمند هستند و با بخشي از حقوق خود طلا خريداري كرده‌اند: «البته وقتي طلا گران بود، اكنون هيچ كس نمي‌تواند سراغ طلا برود. وي 900 گرم در گرم بدون ماليات و دستمزد توليد كرد. "

 

طلاهايم را پس بده

بيشتر آنها آمده‌اند تا طلاي خود را پس بگيرند. زيرا جاي تحويل طلا شلوغ‌تر از بقيه است. زن ميانسال پس از تسويه حساب وام خود و تحويل سند يك صفحه‌اي، دست كارمند بانك و طلاهاي او را مي‌گيرد، ابتدا آنها را با دقت معاينه مي‌كند، سپس 3 تا دستبندش را مي‌اندازد، سپس با دقت گوشواره‌هايش را گوش مي‌دهد و سرانجام بي حوصله، گردنبند را به دور گردن خود انداخت و يك زنجير بلند به يقه كتش كشيد. او مي‌گويد طلافروشي مستقيماً از اينجا مي‌رود. شوهرش در بيانيه‌اي جزئي گفت: "اين دومين بار است كه طلاهايم را براي پرداخت وامش مي‌فروشم." من 10 سال پيش و يك بار ديگر آن را فروختم. من معلم بودم و آنها را با مستمري بازنشستگي خريداري كردم. وقتي امروز مي‌فروشم، او خيالش راحت مي‌شود كه وقتي چكش برمي گردد چيزي براي فروش ندارم. تمام. "

 

امروزه، پرسنل تحويل شلوغ‌تر هستند. محمدي با بيان اينكه مشكلات افزايش يافته و وام اوليه بي فايده است گفت: "تا چند سال پيش با 2 ميليون و 10 ميليون امكان حل مشكلات كوچك و نگهداري طلا و عدم فروش آن وجود داشت اما اكنون اين ارقام بي فايده است. زنان همچنين طلاهاي خود را پس مي‌گيرند تا آن را بفروشند و به زخم‌هاي زندگي ضربه بزنند. »

 

وام‌هاي پشتيبان تورم

برخي از مديران بانك استدلال مي‌كنند كه چرا تعداد وام‌ها را افزايش نمي‌دهند و تورم را در نظر نمي‌گيرند. دقايقي پيش، زن جواني، نماينده گروه معترض، به رئيس بانك گفت: «آيا 50 ميليون طلا 2 ميليون خنده دار نيست؟ آيا با نامگذاري يك كارخانه در اينجا براي رفع مشكلات مردم، آيا واقعاً اكنون مي‌توان با اين تعداد خانه‌اي اجاره كرد؟ چرا به جز تعداد وام‌هاي بانكي، همه چيز در اين كشور در حال توسعه است؟ حداقل وام متقلبانه خود را افزايش دهيد و 20 ميليون پرداخت كنيد. وي ادامه داد: آيا نمي‌بينيد كه مردم آخرين دارايي خود را از بانك بيرون مي‌كشند تا به تعدادي از تاجران طلا كه حداقل بايد چند ماه از عمر خود را بگذرانند بفروشند؟

 

رئيس بانك قسم مي‌خورد كه اعتباري ندارد و به مردم مي‌گويد شكايت خود را به رئيس بانك ملي ببرند.

 

زن جوان ديگري كه از هياهو بي خبر است، بي سر و صدا آخرين بقاياي اميد خود را به سر شاخه مي‌اندازد تا شوهرش توانايي فروش طلا را از دست بدهد: »

 

همه چيز در مورد هفته آينده است. زن اسنپ را به بازار مي‌برد و سپس قيمت طلا را بررسي مي‌كند.

 

بانك گره

كارمندان بانك كه از عصبانيت و نارضايتي مردم خسته و ناراحت هستند، سعي مي‌كنند پشت ماسك‌هاي سفيد و پرده پلاستيكي بلندي كه جلوي همه پيشخوان‌ها كشيده شده پنهان شوند. آن‌ها كه از اين همه ضرب و شتم و زخم ناراحت بودند، به سرعت پرونده‌ها را رسيدگي كرده و طلا را تحويل و تحويل دادند.

 

يكي از كارمندان گفت: مردم حق دارند. مشتري‌هاي ما غالباً زناني از طبقات پايين جامعه هستند. آن‌ها تمام طلاها و نقره‌هاي زندگي خود را دارند كه براي هزاران بدبختي روز پس انداز مي‌كنند تا مثلاً خانه خود را عوض نكنند يا داماد و جهيزيه نداشته باشند اما اكنون آنها خرج كردن و غذا خوردن در خانه. حتي در اينجا، وقتي وام‌ها عملاً بي فايده هستند، به هيچ وجه كار نمي‌كنند، آن‌ها ناراحت و نااميد شده و طلاهاي خود را براي فروش پس مي‌گيرند.

 

شناسنامه

 

زني پشت به صندلي‌ها ايستاده و حلقه گوشواره را برمي دارد. وقتي مي‌چرخد، شكم برآمده او زودتر از صورتش ظاهر مي‌شود. گوشواره‌ها را با حلقه از داخل سوراخ پيشخوان جلو مي‌برد. كاركنان ارزيابي همه چيز را روي كاغذ ثبت مي‌كنند و به هركسي كه آن را با ذره بين و ترازو برداشته است منتقل مي‌كنند. زن با دست روي شكم روي صندلي نشسته است. ثريا 3 هفته تا زايمان وقت دارد: "شوهر من كارگر است و هيچ كدام وجود ندارد. من مي‌خواستم اين دو قطعه را براي تحويل بفروشم، اما نمي‌خواستم. از آنجا كه انگشتر او يك حلقه ازدواج است، گوشواره‌ها نيز خاطره‌اي از مادرم هستند. "بنابراين من و خواهرم به اينجا آمديم تا يك ميليون با طلاي خودمان قرض بگيريم، و او 2 ميليون با طلاي خودش قرض گرفت و آن را به من قرض داد تا هزينه زايمانش را پرداخت كنم." با طلاهاي او، ديگر به او نمي‌دهند 900 هزار تن.

https://talaparsi.ir/%d9%87%d9%85%d9%87-%da%86%db%8c%d8%b2-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%b7%d9%84%d8%a7/

چند صندلي عقب زنان شروع به صحبت كردند، يكي از آنها آمد تا طلاهاي خود را پس بگيرد و به عنوان رهن بفروشد. اين آخرين قلعه‌اي بود كه او براي بانك در آن روز داشت و حالا صاحبخانه آن روز را جلوي چشمانشان آورده بود. خانم اطيابي منتظر است طلاهايش را از مخزن بانك بيرون بياورند تا با شوهرش ببرند تا در دو چهار راه بازار جواهرات بفروشند: "10 گرم طلا، 9 ميليون زور، فقط بايد ديگري بگذاريم 11 ميليون به صاحبخانه بدهد. "همه در سكوت او را تماشا مي‌كنند.

 

بانك هر دقيقه شلوغ‌تر مي‌شود، حساب جديدي به شعبه ريخته مي‌شود و آنها به ميزان وام اعتراض مي‌كنند. زن ميانسالي كه بايد 30 ميليون براي پسر زنداني خود بپردازد، هنوز هم به مدير شعبه التماس مي‌كند.

روش نگهداري انواع زعفران

۲۳ بازديد

روش نگهداري انواع زعفران

 

يكي از گياهاني كه كاربرد بسيار زيادي در طبخ انواع غذاهاي ايراني دارد زعفران مي باشد. اين گياه جادويي نه تنها براي خوش طعم كردن غذاها به كار مي رود، بلكه مصرف دارويي نيز دارد و از اين گياه در تهيه انواع داروهاي گياهي جهت درمان بيماري هاي مختلف بهره گرفته مي‌شود‌.

محصولي كه از گياه زعفران به دست مي آيد به صورت ادويه مورد استفاده قرار مي گيرد. گياه زعفران داراي انواع مختلفي است و شيوه نگهداري هر كدام از آنها با ديگري تفاوت دارد.

در اين مطلب تمامي  شيوه هاي نگهداري مختلف زعفران را بيان ميكنيم  تا در صورت خريد زعفران با روش هاي نگهداري طولاني مدت آن آشنا باشيد.

طبقه بندي زعفران

زعفران را مي توان بر اساس نوع چينش به صورت زير طبقه بندي كرد :

زعفران سرگل

زعفران نگين

زعفران پوشال

زعفران دسته يا دختر پيچ

خامه‌ زعفران

 

زعفران سرگل

اين نوع از زعفران رايج‌ترين نمونه زعفران است و اغلب مشتريان اين نمونه از زعفران را بيشتر مي‌شناسند.

در اين نمونه از قسمت زردي زعفران يا ريشه  آن خبري نيست و فقط قسمت قرمز رنگ زعفران يا كلاله آن به صورت جدا جدا و تميز كرده وجود دارد.

زعفران سرگل با نام هاي ديگري چون سر قلم، سر ريشه و ممتاز هم شناخته مي‌شود و در خارج از كشور هم به عنوان All-Red (كاملا قرمز) شناخته مي‌شود كه زعفران ممتاز مقداري خامه هم به همراه دارد؛ نهايتا اينكه در بين انواع زعفران، سرگل بيشتر از بقيه مصرف دارد.

زعفران پوشال

اگر بخواهيم اين نوع زعفران را با بقيه انواع مانند سرگل مقايسه كنيم، اين محصول مقداري زردي به همراه دارد اما درصد بيشتري از اين محصول را كلاله قرمز رنگ تشكيل مي‌دهد و فقط درحدود ? الي ? ميلي‌متر، خامه دارد.

در مقايسه با انواع زعفران ها مثل دسته اين محصول بخاطر وجود داشتن حجم بيشتري از  كلاله، رنگ دهي بالاتري دارد. بخاطر تركيب مقداري از خامه با كلاله در اين محصول، مشتريان هم اعتماد بيشتري هم به اين محصول براي اصل بودن آن دارند. زعفران پوشال داراي درجه بندي از درجه يك تا درجه سه است.

زعفران نگين

اين نوع زعفران حاوي رشته هاي قرمز رنگ ، ضخيم و بلند است و در مقايسه با پوشال معمولي زعفران نگين فاقد خامه مي باشد.

در ميان انواع زعفران، اين مدل خاصيت رنگ دهي فوق العاده بالايي دارد، هم چنين بسيار معطر است، و از نظر ظاهري، زعفران نگين بسيار حجيم و زيبا است.

زعفران دسته يا دخترپيچ

زعفران دسته تمامي رشته زعفران مي باشد كه  از ريشه سفيد تا كلاله قرمز رنگ آن را شامل مي شود.

اگر به تصوير اين نوع از زعفران نگاهي بيندازيد كلاله هاي قرمز رنگ را به همراه خامه خواهيد ديد. در اين نوع رشته هاي زعفران  را به صورت يك سويه و يا دو سويه بر روي هم قرارداده و به وسيله نخ آن‌ها را اصطلاحا دسته پيچ كرده و سپس خشك مي نمايند.  در ميان انواع زعفران، از اين محصول به عنوان ظاهر واقعي آن ياد مي‌شود.

 

نگهداري از زعفران

شيوه نگهداري زعفران در انواع مختلف آن هيچ تفاوتي ندارد و تمام انواع زعفران به يك صورت نگهداري مي شوند.

اين ادويه خوش عطر در دماهاي پايين پايداري رنگ و عطر بهتري دارد. در دماهاي بالا خواص آن از بين مي رود.

اگر دماي محيط گرمتر از حد معمول باشد مي توانيد براي حفظ كيفيت زعفران آن را در يخچال نگهداري نماييد، از جمله عواملي كه در نگه داري زعفران بايد به آن توجه شود ميزان رطوبت محيط است، يعني اينكه بايد رطوب كم باشد.

در غير اين صورت زعفران رطوبت محيط را به خود جذب مي‌كند و باعث مي شود رنگ و بوي خوب خود را از دست بدهد.

روش هايي كه استفاده مي شود براي افزايش ماندگاري زعفران است زيرا كيفيت زعفران مهمترين موضوع براي مصرف كننده است. شيوه هاي گوناگوني براي حفظ كيفيت زعفران و نگه داشتن آن در شرايط مناسب وجود دارد.

جهت نگهداري زعفران در انبار قفسه هايي از جنس فلز و يا پالت كار مورد استفاده قرار ميگيرد ، زيرا  اين قفسه ها از رسيدن رطوبت به زعفران ها جلوگيري مي‌كنند.

عامل ديگري كه در نگهداري بهتر زعفران ها كمك مي كند روش خشك كردن و بسته‌بندي زعفران است. جهت حفظ كيفيت زعفران بايد به صورت استاندارد آن ها را خشك و بسته بندي كرد.

دماي مناسب محيط براي زعفران يكي از موارد مهم در اين زمينه است. بهترين دما براي زعفران خشك و بسته بندي شده 16 درجه سانتيگراد مي باشد.

عدم وجود رطوبت و نور در محيط نگهداري زعفران بسيار مهم است و بهترين شرايط نگهداري براي زعفران، محيطي تاريك و بدون رطوبت است.

زعفران ها بايد هر ماه يك بار از لحاظ شرايط نگه داري و كيفيت بررسي شوند.

نگهداري در منزل

شيوه نگهداري زعفران هرچند به مقدار كم در منزل مانند نگهداري در انبار است. براي نگه داشتن زعفران در شرايط مناسب بهتر است ابتدا آن را به صورت كامل خشك و آسياب كرده و در ظرفي كه جريان هوا نداشته باشد قرار دهيد

بهتر است كه زعفران هارا به صورت وكيوم شده درون يخچال قرار دهيد. توجه داشته باشيد كه هيچگونه رطوبتي نبايد به زعفران ها برسد و همچنين دماي مكاني كه زعفران ها در آن جا نگهداري مي‌شود نبايد بيش از حد گرم باشد زيرا باعث مي‌شود كه زعفران ها خاصيت خود را از دست بدهند.

ترجمه و جمع آوري: واحد تحقيق و توسعه شركت

 زعفران بهرامن

منبع : جام جم آنلاين

دوربين مدار بسته مناسب اماكن تجاري و كارخانه

۲۹ بازديد

دوربين مدار بسته مناسب اماكن تجاري و كارخانه

 

از زمان هاي گذشته تا به حال، داشتن امنيت كامل در اماكن تجاري و محيط هايي با فضاي گسترده به دغدغه اي بزرگ براي صاحبان اين اماكن تبديل گشته است. از جمله روش هايي كه براي تامين امنيت، در زمان عدم حضور تجهيزات الكترونيكي پيشرفته مورد استفاده قرار مي گرفت، استخدام كردن افرادي تنومند و يا به كار گيري سلاح سرد و گرم مختلف بود، تا امنيت را براي ما به ارمغان آورد. با پديدار شدن انقلاب صنعتي در كشور هاي مختلف، و ماشيني شدن زندگي روزمره مردم جهان ابزار هاي بسيار متفاوت و كاربردي وارد زندگي ما انسان ها شد. يكي از اين تجهيزات كه به كمك، صاحبان اماكن تجاري همچون طلا فروشي، صرّافي و بانك ها آمد دوربين مدار بسته امكان تجاري بود كه با نصب آسان و راه اندازي سريع خود جايگاه مناسبي در بين خريداران سيستم هاي نظارتي پيدا كرد.

92uv_z8.jpg

محيط هاي تجاري

محيط هاي تجاري، كه اغلب داراي اشيا و اجناس گران قيمت در محيط خود هستند، كيفيت بالايي را براي ضبط تصاوير و نظارت دقيق خود طلب مي كنند. در گام اول براي خريداري انواع مختلف دوربين مدار بسته اماكن تجاري، مشورت و حضور يك كارشناس براي در نظر گرفتن نوع تكنولوژي دوربين مدار بسته، تعداد دوربين، جهت قرار گيري و محل نصب، مورد نياز است. پس از مشخص شدن موارد ذكر شده حالا نوبت نوع لنز و كيفيت تصاوير انتقالي به نمايشگر و فضاي ذخيره سازي همچون هارد است كه توسط نوع نياز خريدار تعريف مي شود. تنها گزينه براي لنز اين دوربين ها، چشمي 3.6 ميلي متري به بالا مي باشد تا امنيت محيط با قدرت بالا تامين گردد. تصوير برداري در شب يكي دگر از پارامتر هاي مهم است كه بايد در هنگام خريد دوربين مدار بسته AHD اماكن تجاري به آن توجه داشته باشيد. به طور كلي ميزان ديد در شب مناسب براي بانك ها، طلا فروشي و صرّافي ها 30 متر مربع كه در برند هاي مختلف به صورت سياه و سفيد و رنگي ارائه مي شود.

 

كارخانه و فضاي هايي با متراژ بزرگ

دوربين مدار بسته هايي كه براي فضايي با متراژ بالا خريداري مي شوند بالا ترين كيفيت ممكن را چه در لنز و چه در كيفيت تصوير و بدنه دارا مي باشند. مكان هايي كه براي نصب دوربين مدار بسته IP مي باشند كارخانه، فضا هاي بزرگ و سوله و هاي انبار هاي غذايي مي باشند، تا در زمان پايان ساعات اداري به كمك نيرو حفاظت و يا نگهباني مجموعه آمده و در صورت مشاهده حوادث غير مترقبه همچون آتش سوزي و يا سرقت اموال و اجناس، در سريع ترين زمان ممكن از اتفاقات محيطي با خبر شوند و موارد پيشگيرانه را، براي اتفاقات رخ داده را انجام دهند. سيستم نظارتي كه براي اين محيط ها اغلب خريداري مي شود با نام PTZ يا دوربين مدار بسته گردان شناخته مي شود، تا در كنار دوربين هاي معمولي دام و بولت امنيت مكان هاي نام برده شده را به ميزان قابل توجهي بالا ببرند.

انتخاب نهايي

حالا پس از شناخت انواع سيستم هاي نظارتي مناسب براي كارخانه، انبار و مجتمع هاي تجاري كوچك و بزرگ، بايد قبل از خريد به مواردي مهم كفه در كاركرد صحيح دوربين مدار بسته اماكن تجاري خريداري شده تاثير گذار است دقت كنيد. انتخاب محل نصب دوربين مدار بسته به نظارت دقيق محيطي كمك شاياني مي كند. براي بالا بردن دقت نظارت، بايد قبل از نصب تمام زاويه امكان تجاري و انبار ها را شناسايي كنيد كه اين كار اغلب توسط خود خريدار و با حضور كارشناسان صورت مي گيرد. نوع تكنولوژي دوربين مدار بسته اماكن تجاري در وضوح و كيفيت تصاوير تاثير گذار است، بدين شكل كه لنز قدرتمند به كار رفته در سيستم نظارتي در صورت يكسان بودن (براي مثال لنز 3.6 ميلي متري) در تكنولوژي تحت شبكه و اچ دي سي وي آي از تفاوت و كيفيت فاحشي در خروجي برخوردار مي باشند. از ديگر مسائلي كه بايد به آن توجه داشت، قاب دوربين مدار بسته اماكن تجاري است كه در سه نوع بولت، دام و PTZ توليد گشته اند، و پيشنهاد مي شود در صورت خريداري دوربين دام و بولت از كيفيت تصوير و لنز بسيار بالا استفاده كرده و يا انتخاب اول خود را بر روي دوربين مدار بسته PTZ كه مخصوص اماكن تجاري و محيط هايي با فضاي گسترده و بزرگ است قرار دهيد.

دوربين مداربسته  مناسب اماكن تجاري و كارخانه

در حال حاضر آمار ها نشان مي دهد كه در مكان هايي كه دوربين مداربسته وجود دارند، نرخ جرايم بسيار پايين تر از مكان هايي است كه فاقد اين دوربين ها هستند. دوربين  مداربسته كاربرد هاي فراواني دارند كه يكي از عمده ترين آن ها در اماكن و ساختمان هاي اداري است. از جمله كاربرد هاي دوربين مداربسته در اين اماكن مي توان به كنترل عبور و مرور ارباب رجوع، بالا بردن بازدهي كارمندان، نظارت بر امور انجام شده و … اشاره نمود.

به طور كلي از زمان هاي گذشته تا كنون داشتن امنيت كامل در اماكن تجاري و محيط هايي با فضاي گسترده به دغدغه اي بزرگ براي صاحبان اين اماكن تبديل شده است و مراكز تجاري و فروشگاه ها از مهم ترين مراكزي هستند كه نيازي مبرم و هميشگي به نظارت و كنترل توسط دوربين مداربسته دارند.

با فراهم شدن بستر اينترنت و نرم افزار هاي تصوير خوان، دوربين مداربسته مي توانند تصاوير محيط را در هر لحظه به صورت آنلاين نشان دهند و همين دليل سبب شده تا ضريب امنيت در فضاهاي اداري بسيار بيشتر گردد. در ادامه مطلب ” دوربين مدار بسته مناسب اماكن تجاري و كارخانه ” به معرفي انواع دوربين ها و كاركرد آن ها مي پردازيم. با ما همراه باشيد.

انواع دوربين هاي مدار بسته مناسب اماكن تجاري و كارخانه ها

بهترين نوع دوربين هاي مدار بسته براي كارخانه ها و مراكز صنعتي، انواعي مي باشند كه از وضوح تصويري بسيار بالايي برخوردار هستند. دوربين هاي مدار بسته آنالوگ براي اين فضاها نامناسب، دوربين هاي مدار بسته اچ دي، دوربين مدار بسته اي اچ دي، دوربين مدار بسته فول اچ دي و دوبين مدار بسته تحت شبكه آي پي براي اين امر مناسب هستند. از انواع دوربين هاي مدار بسته مناسب براي اين فضاها مي توان به موارد زير اشاره نمود:

 

دوربين هاي مدار بسته لامپي:

دوربين هاي مدار بسته لامپي يكي از رايج ترين انواع دوربين هاي مدار بسته هستند كه با فراهم كردن امكان جمع آوري اطلاعات به صورت 360 درجه نقشي مهم در كنترل تردد و نظارت بر امور دارند. دوربين هاي مدار بسته لامپي كاملا شبيه به لامپ هاي رشته اي هستند كه بر روي سر پيچ لامپ نصب شده اند و تفاوت آن ها با لامپ هاي معمولي به سختي معلوم مي گردد. عدم شناسايي و تشخيص اين نوع دوربين ها و همچنين زاويه ديد آن ها سبب شده است اين دوربين ها گزينه مناسبي براي سازمان هاي حفاظتي و محيط ها و فضاهاي جاسوسي باشند.

 

دوربين مدار بسته PTZ:

اين نوع از دوربين هاي مدار بسته كه بيشتر با نام دوربين مدار بسته اسپيد دام شناخته مي شوند، يكي ديگر از انواع دوربين هاي مدار بسته مناسب اماكن تجاري و فضاهاي اداري مي باشند. دوربين هاي مدار بسته اسپيد دام عموما براي فضاهاي باز مناسب هستند، چرا كه مي توانند فضاي زيادي را تحت پوشش قرار دهند.

براي مثال اگر در يك مركز تجاري اين دوربين را نصب كنيد، توانايي پوشش دهي چند برابر يك دوربين معمولي را دارد و در ضمن اين دوربين ها قابليت زوم اپتيكال و ديجيتال را دارند تا بتواند جزئيات چهره و اشيا را بيشتر نمايش دهد، در نتيجه بهتر است براي فضاهاي باز دوربين هاي مدار بسته اسپيد دام در اولويت انتخاب قرار گيرند.

 تي وي تي

دوربين مدار بسته AHD:

دوربين هاي مدار بسته AHD يكي از بهترين دوربين هاي مدار بسته آنالوگ هستند كه براي انتقال تصاوير از تكنولوژي سيستم هاي تلوزيوني ديجيتال استفاده مي كنند. اين گروه از دوربين هاي مدار بسته برخلاف ساير دوربين هاي مدار بسته آنالوگ، به دليل استفاده از سيستم كد گذاري قادر به ارسال تصاوير با حجم و رزولوشن بالا مي باشند. دوربين هاي مدار بسته AHD بر اساس رزولوشن تصاوير و شكل ظاهري در گروه هاي مختلفي تقسيم بندي مي شوند و هر يك داراي ويژگي هاي متفاوتي هستند.

دوربين هاي مدار بسته تحت شبكه IP:

دوربين هاي مدار بسته تحت شبكه داراي سيستم عامل مي باشند كه مي تواند به كامپيوتر و اينترنت متصل شوند و تمام اطلاعات زير نظر اينترنت و شبكه رد و بدل مي شود. وجود اينترنت و كار با آن سبب شده است تا اين دوربين ها بتوانند راحت تر تصاوير ديجيتال را دريافت كنند. يكي از مهم ترين ويژگي هاي اين دوربين ها اين است كه امنيت در اين دوربين ها بسيار بالا مي باشد چرا كه رمز گذاري شده اند و هر كسي نمي تواند به راحتي به اطلاعات ذخيره شده در آن ها دسترسي پيدا كند.

در ضمن چون اين دوربين ها بر پايه اينترنت كار مي كنند، در هر فضايي كه به اينترنت دسترسي داشته باشيد و اطلاعات دوربين را وارد كنيد، مي توانيد تصاوير را در اختيار داشته باشيد. دوربين هاي مدار بسته تحت شبكه با توجه به امنيت بالايي كه دارند، قيمت بيشتري نسبت به ديگر دوربين ها دارند.

ويژگي هاي دوربين هاي مدار بسته مناسب براي مراكز تجاري و كارخانه ها

  • برخورداري از قابليت زوم كردن: داشتن قابليت بزرگ نمايي فيلم ضبط شده و يا حتي تصاوير لايو زنده.
  • قابليت serach smart: قابليتي كه امكان جست و جوي صحنه يا اشيايي خاص را براي شما فراهم مي كند.
  • قابليت Stream dual: امكان ضبط دو استريم به شكل مجزا كه در اين صورت عملكرد شبكه نيز بهبود مي ياد.
  • قابليت Back up Avl: با وجود اين قابليت امكان پخش فيلم بر روي گوشي تلفن همراه يا كامپيوتر بدون نياز به نصب نرم افزار وجود دارد.
  • قابليت PTZ: اين قابليت كه با نام اسپيد دام شناخته مي شود و پيش تر نيز به آن اشاره نموديم، امكان كنترل سيستم دوربين هاي گردان را در اختيار ما قرار مي دهد.

دوربين مدار بسته در اماكن تجاري

در محيط هاي تجاري كه اغلب اشيا و اجناس گران قيمت وجود دارد، به دوربين هايي با كيفيت بالاي ضبط تصاوير و نظارت دقيق بر آمد و شدها نياز است. در گام نخست خريد دوربين مدار بسته براي اين اماكن به مشورت و حضور يك كارشناس در محيط مربوطه، براي در نظر گرفتن نوع تكنولوژي دوربين مدار بسته، تعداد دوربين، جهت قرار گيري و محل نصب نياز است. پس از مشخص شدن موارد ذكر شده نوبت به نوع لنز و كيفيت تصاوير انتقالي از نمايشگر دوربين و همچنين حجم فضاي ذخيره سازي آن مي باشد كه با توجه به نوع نياز خريدار تعريف مي شود.

بهترين گزينه براي لنز دوربين هاي مورد استفاده در اين اماكن، چشمي 3.6 ميلي متري به بالا مي باشد تا امنيت محيط را با قدرت بالا تامين نمايد. برخورداري از قابليت تصوير برداري در شب نيز يكي ديگر از پارامترهاي مهمي مي باشد كه بايد در هنگام خريد دوربين هاي مدار بسته به آن توجه نمائيد.

هايك ويژن تهران      

دوربين مدار بسته در كارخانه ها و فضاهاي بزرگ

دوربين هاي مدار بسته اي كه براي فضاهايي با متراژ هاي بالا خريداري مي شوند، بايد بالاترين كيفيت ممكن را در لنز،كيفيت و در بدنه داشته باشند. در كارخانه ها، فضاهاي بزرگ، سوله و انبار هاي غذايي بايد دوربين هاي مدار بسته نصب شوند تا در پايان ساعات اداري به كمك نيروهاي حفاظتي و نگهباني مجموعه آمده و در صورت بروز حوادثي همچون آتش سوزي و يا سرقت اموال و اجناس در سريع ترين حالت ممكن از اتفاقات محيطي با خبر شوند و از بروز اين مشكلات جلوگيري كنند و يا در صورت رخ دادن اين مشكلات به خوبي آن ها را مهار كنند.

هايك ويژن

نتيجه گيري نهايي

در نهايت با شناخت بهترين سيستم هاي نظارتي براي كارخانه ها، انبار و اماكن تجاري بزرگ و كوچك، بايد قبل از خريد به مواردي كه در كاركرد صحيح دوربين هاي مدار بسته خريداري شده تاثير گذار است، نهايت دقت به عمل آيد و در ضمن بايد قبل از نصب، تمامي زواياي اماكن تجاري و انبارها شناسايي شود. همچنين استفاده از دوربين هايي با بروز ترين تكنولوژي ها كه تصاوير با كيفيت بالايي را براي شما فراهم كنند و توجه به نوع قاب دوربين مدار بسته كه در سه نوع بولت، دام و پي تي زد توليد مي شوند، از مواردي است كه بايد به آن ها توجه ويژه داشت.

در ضمن در صورت خريداري دوربين بولت و دام بايد از لنز هاي بسيار با كيفيت استفاده نمود تا نيازهاي امنيتي و حفاظتي هر فضا به خوبي برطرف گردد. دوربين هاي مدار بسته در حال حاضر كمك شاياني به صاحبان اماكن تجاري همچون طلا فروشي ها، صرافي ها، بانك ها، فروشگاه ها و ديگر فضاها مي نمايند و از بروز بسياري از مشكلات مانند دزدي ها، سرقت ها و ديگر امور مجرمانه ممانعت به عمل مي آورند. اين ادوات همچنين در صورت بروز چنين اتفاقاتي كمك مي كنند تا هر چه سريع تر مجرمان دستگير و تحويل قانون گردند.

به همين دليل در حال حاضر وجود اين دوربين ها در همه ي مراكز تجاري و كارخانه ها از ملزومات مهم و اوليه به شمار مي روند. در ضمن حتما براي خريداري و نصب اين دوربين ها در مراكز بزرگ بايد از افراد متخصص كمك گرفته شود تا اين ادوات بهترين بازدهي را براي خريدار داشته باشند. اگر مطالعه مطلب دوربين مدار بسته مناسب اماكن تجاري و كارخانه براي شما مفيد بود، براي مطالعه ديگر مطالب مشابه به وب سايت ما مراجعه فرمائيد.

دانلود فيلم Fast & Furious 4 2009

۳۴ بازديد

دانلود فيلم Fast & Furious 4 2009

دانلود فيلم Fast & Furious 4 2009

دامينك پس از آخرين سرقتش تصميم مي گيرد ازين كار دست كشيده و به جايي ناشناس برود تا آبها از آسياب بيفتد و از طرفي برايان(مامور پليس)به دنبال گروهي تبهكار است كه…

اطلاعات تكميلي فيلم Fast & Furious 4 2009 :

كارگردان : Justin Lin

نويسنده ها : Chris Morgan, Gary Scott Thompson

بازيگران : Vin Diesel, Paul Walker, Michelle Rodriguez

كشور : USA | Japan

زبان : English | Spanish

تاريخ انتشار : ? April 2009 (USA)

شناخته شده به اسم : The Fast and the Furious 4

لوكيشن فيلمبرداري : ??? West Green Street, Pasadena, California, USA

كمپاني سازنده : Universal Pictures, Relativity Media, Original Film

Box Office فيلم Fast & Furious 4 2009 :

بودجه فيلم : $??,???,??? (estimated)

هفته اول ايالت متحده : $??,???,???, ? April 2009

Gross USA: $155,064,265

Cumulative Worldwide Gross: $360,364,265

فيلم سريع و خشن ? به كارگرداني جاستين لين در سال ???? ساخته شده است. اين فيلم محصول كشور آمريكا و در ژانر اكشن و هيجان انگيز مي‌باشد. در اين فيلم وين ديزل، پل واكر، جوردانا بروستر، ميشل رودريگز، جان اورتيز، گل گدوت، جك كانلي، شيا ويگهام , سانگ كانگ به هنرمندي پرداخته‌اند.

upnod